2011. január 9., vasárnap

A leghatalmasabb erő

Napról napra jelennek meg könyvek/filmek/dokumentumok, melyek megpróbálják nekünk megmagyarázni a Bibliát, bemutatni Jézus "igazi" "emberi" arcát, meg még egy rakás dolgot szeretnének nekünk elmagyarázni, de ezek mögött sajnos egyáltalán nem a jó szándék munkálkodik. A keresztények, vagy az olyan emberek száma, akik végre el kezdtek hinni valami Felsőbbrendűben, egyre növekszik a világban - erre gyorsan kellett valami stratégiát kidolgozniuk azoknak, akik nem szeretnék, hogy az ember felemelje a fejét. Ez a stratégia a számtalan elterelésben nyilvánul meg, ahogy sokan tapasztaljuk. Számtalan ezoterikus és spirituális „varázsló” igyekszik nekünk elmagyarázni azt, ami egyébként alapjában belénk van kódolva. Ne dőljünk be ezeknek, ezek csak félreviszik a bimbózó szellemi fejlődést – a teljesség felé vezető úton. Ettől még egy könyv lehet egy érdekes olvasmány, megtudhatunk belőle sok dolgot, de elterelheti az embert az alapvető hitétől. Engem nem érdekel, hogy kik és hányszor állítják Jézusról ezt meg azt, akkor is ott van az ágyam felett, és akkor is az Ő szavai segítségével találtam rá a hazafelé tartó Útra. Nincs az a könyv/tudós/mágus/látnok/stb. aki ezen változtatni tudna. Remélem, egyre többen belátjuk ezt.

És most a leghatalmasabb erőről, a szeretetről néhány gondolat. Rájöttem, hogy miért a legerősebb erő a szeretet, és hogy miért annyira fontos a kereszténység eme egyetlen egy törvénye. Először is, ha ezt az egyet betartod, nem kell további tíz parancsolat. Ez még egyszerűen felfogható mindenki számára. A már bonyolultabb rész az, amikor azt mondja Jézus, hogy mindennél jobban szeresd a Te Istenedet. Korában ezt nem értettem. Pontosabban fogalmazva nem láttam be miért kellene mondjuk a családomnál is jobban szeressem az Istent - ezt ellentétesnek éreztem. Nemrég azonban rájöttem valamire. Miért kéri ezt tőlünk az Isten? Azért mert Isten szeretete nélkül a felebarátaid szeretete nem fog menni. Azért mert minél jobban megismered a Teremtő lényegét, annál jobban fogod tisztelni és szeretni azt a csodát, ami teremtett - Életnek hívjuk -, ezáltal még inkább szeretni fogod az Istent, majd amikor már eljutsz arra a szintre, hogy közvetlen kapcsolatba kerülsz lélekben az Atyával, onnantól kezdve Ő rajtad keresztül kiáramoltatja végtelen szeretetét mások irányába is. Innentől kezdve Isten szeretete sugárzik rajtad keresztül a te ismerőseid és minden élő felé - és a folyamat beindul. Nagyon nehéz ezt megfogalmazni, talán nem is voltam érthető, de a lényeg az, hogy amint rájössz az igazi Isteni szeretetre, onnantól kezdve te is közvetítőjévé válsz annak - ezért a legnagyobb erő ez, és ezért a legfontosabb szeretnünk az Istent. Ez nem jelenti azt, hogy nem fogsz soha többé veszekedni, vagy vitázni embertársaiddal, de alapjában véve megváltoztat, és már nem keresed a konfliktusokat. Kialakul az emberben az teremtett lények között alapvetően meglévő kapcsolat felismerése, és onnantól nem a különbözőséget keresed a másikban, hanem azt, hogy mi az amit tudnál tanulni a másiktól. Higgyétek el, hogy jól kitalálta az Öreg ezt a dolgot, nyugodtan rábízhatjuk magunkat.

Tegyetek egy próbát! Mondjuk a villamoson, vagy egy váróteremben, ahol sok ember van, gondoljátok végig a fentieket. Ott az a sok ember, Te nézed őket, szemed pásztáz. Hogy is szokott ez zajlani legtöbb esetben? Nincs két egyforma ember, mindegyik különbözik a másiktól valamiben, azonnal fel is fedezzük ezeket a különbözőségeket külső jegyekben, és a következő gondolatsorral már ÍTÉLKEZÜNK is:
"Mekkora feje van ennek a komának!".
"Ú, ez a haj nagyon gáz"
"De idegesítően nevet ez a f.sz!"
"Föl nem venném azt a kabátot"
"Ez tuti zsidó!" stb.
Ugye ismerősek ezek a gondolatok? Persze, mert ilyenné neveltek minket, de alapvetően nem így vagyunk kódolva. A másik lényben nem a különbséget kellene meglássuk, hanem a hasonlóságot! Ez nem valami liberális baromság, hanem ez a Jézusi tanítás alapja. És nagyon fontos: ne ítélkezz, hogy ne ítéltess. Ezt újra kell tanulni gyerekek, nincs mese. Nem könnyű ez igaz. De megéri a végén. A szebb jövő nem attól fog eljönni, hogy lerohanjuk Szlovákiát Felvidékért, hanem attól, hogy elfogadjuk egymást olyannak amilyen, sőt megnézzük, hogy a másik miben lehet jobb nálunk, és tanulunk tőle. Ezt a műveletet nagyon nehéz megtenni mondjuk egy Gyurcsánnyal szemben, nem is kísérelném meg addig, amíg mondjuk a hétköznapokban nem sikerül a környezetemben ez a viselkedés fajtát elsajátítani.
Remélem értitek mit firkáltam ide.

"Hisz mindannyian úton vagyunk" /Koré/

„In La Kesh” (Én Egy Másik Te vagyok) /maya/



2010. március 27.


TT

17 megjegyzés:

  1. TT, köszönjük a szép sorokat, én teljesen értem, mit szerettél volna átadni. :) Én még fűznék hozzá pár gondolatot, ha megengeditek. :)

    Az, ahogyan másokkal viselkedünk, mások iránt érzünk, az mindig tökéletes tükre önmagunknak. Ha pl könnyen megharagszunk másokra, morgolódós természetűek vagyunk, akkor érdemes leülnünk és szépen elgondolkoznunk azon, miért is haragszunk saját magunkra, mivel nem vagyunk elégedettek önmagunkkal kapcsolatban. Ha valaki tele van előítéletekkel, akkor nagy valószínűséggel önmagával szemben sem tudott egy sor elvárásnak megfelelni, és így tovább...

    Kedves TT azt írta, figyeljük meg, mit tanulhatunk másoktól, miben jobbak nálunk mások. Én azzal egészíteném még ki, hogy mit tanulhatunk mások által MAGUNKRÓL. A türelmet, elfogadást (az (elő)ítéletektől való mentességet), mások tiszteletét és szeretetét minden nappal csak mások segítségével tanulhatjuk meg, és ezért hálásak lehetünk embertársainknak (ahelyett, hogy gyűlölködnénk velük szemben). A haraggal, gyűlölettel alapvetően csak magunkat romboljuk, akit gyűlölünk, annak valljuk be, sokkal kevesebb gondot okoz (ha okoz egyáltalán) a bennünk forrongó méreg, nekünk viszont minden energiánkat leszívja. Minden percünkre rányomja a bélyegét, és még annak sem tudunk örülni, aminek egyébként szoktunk... de nem hiába van ez így, hiszen ez is egy eléggé nyilvánvaló jel, hogy valamit nem jól csinálunk. :)

    Aki hiszi egy felsőbb erő (nevezzük őt Istennek, vagy kinek hogyan súgja a Lelke) létezésében, és elfogadja, hogy ő teremtett minden létezőt, annak könnyen érthetővé válik, amiről TT ír; "mindennél jobban szeresd a te Istenedet". Tudom, az én értelmezésem sokaknál már túlzásnak érezhető (talán még neked is TT :)), de az én hitem szerint ez azt jelenti, mindennél jobban Szeresd Teremtődet és Önmagadat, mint a Teremtőd egy részét. Nem kevesebbet mondok ki ezzel, mint azt, hogy minden embernek van egy isteni része is, ami mindenkor képessé teszi őt kapcsolatba lépni a Teremtővel (miért is ne lenne, hiszen mi belőle vagyunk egy aprócska rész). Ezért is fontos annyira önmagunk szeretete, mert aki nem képes tiszta szívvel szeretni önmagát, másokra sem képes tisztán sugározni az isteni szeretetet.
    Ezért is tartom fontosnak visszaadni az emberek önbecsülését (ezáltal saját magunk szeretetének megteremtését) - sőt ebben látom az emberiség felemelkedésének egyik kulcsát is -, mert csak úgy leszünk képesek egy szemfényvesztéstől mentes, boldog, isteni értékrend szerinti életet megteremteni, ha ráébredünk, mire is vagyunk képesek valójában.

    Erről még nagyon sokat tudnék írni, de talán már így is kissé belemerültem. :)

    További szép napot kívánok Mindenkinek!
    Szeretettel; Lélekgyógyász

    VálaszTörlés
  2. Szia Lélekgyógyász,

    lenne kedved írni egy cikket önmagunk és mások tiszteletének fontosságáról?

    Úgy érzem, ránk férne..

    VálaszTörlés
  3. Talán nem egyértelműen derül ki a cikkből, ezért egy példával szeretném megerősíteni miért a leghatalmasabb erő a szeretet.

    Volt egyszer egy óvónő, akinek a sok óvandó gyereke között volt egy igazi rosszaság. Nem olyan csínytevő volt, hanem már az a gonoszkodó, más gyerekeket bántalmazó fajta. Az óvónő próbálta megfegyelmezni, minden tőle telhetőt megtett, ami a tanulmányaiból kitellett, azonban mégsem ért el sikereket, a gyerek csak bűnrossz maradt. Rettenetesen szomorú volt az óvónő, de egyszercsak "bevillant valami" neki, és úgy döntött kipróbál egy másik módszert!
    Az udvaron játszottak a gyerkőcök, és a rossz gyerek is éppen a saját stílusában, dühösen püfölte a többieket. Ekkor odament hozzá az óvónő, majd finoman, de határozottan átkarolta hátulról a gyereket, és szelíden elkezdett neki súgni valamit a fülébe. Nem tudjuk mit mondott, de a gyereket egycsapásra mintha kicserélték volna, elernyedt, arca kisimult, megnyugodott. Onnantól kezdve megjavult, és később kitünő tanuló lett belőle. De hogyan történhetett ez meg?

    Nos ezért a leghatalmasabb erő a szeretet, mert ha szeretettel közelítünk hozzájuk, képes megváltoztatni még a legelvetemültebb embereket is!

    A kutatók nem találják az univerzum legnagyobb részét kitevő sötét anyag és sötét energia magyarázatát. Pedig az egyáltalán nem sötét, mert ez az a szeretetteljes, intelligens kohéziós erő, amely összetartja a világegyetemet.

    TT

    VálaszTörlés
  4. Velorex, szívesen írok cikket, rám is rám fér ám az önellenőrzés nap mint nap, hiszen én sem vagyok hibátlan. :)

    TT, nagyon szép történet. :) (Hasonlót tapasztaltam anno egy volt gimnáziumi osztálytársammal kapcsolatban, aki rajtam kívül lényegében mindenkivel agresszív, csipkelődős és elég nehéz természetű volt. Viszont mivel én az első perctől fogva elfogadtam őt olyannak, amilyen, és segítőkész voltam vele, mi mindig jól kijöttünk, egyetlen egy konfliktusom nem volt vele 4 év alatt.)

    VálaszTörlés
  5. TT köszönjük az írást nagyon jó útjelzők vannak benne a kereső emberek számára.Szerintem Isten képünkkel azért vannak sajnos problémák, mert azt nálunk (mármint a kereszténységben) szinte kizárólag a Bibliából ismerjük, amit én bizony fenntartásokkal fogadok. Nem tudok hinni egy, a tökéletlen teremtményével szemben bosszúálló, neki hazudó Istenben,szerintem nem is lehet.
    Gondolkodott már valaki azon,hogy miért azt mondja Isten Ádámnak, hogy amelyik napon eszik a jó és rossz tudásának fájáról bizony meghal?Miért nem azt mondta, ami aztán valójában történt, hogy megsokasítom asszonyod fájdalmait,és megátkozom a földet, hogy tövist és bogáncskórót termjen? Elképzelhető Istenről hogy hazudik? Viszont egy ilyen Istenkép belénk kódólása alkalmas arra, hogy ne találd meg az igazit...
    Szulthan

    VálaszTörlés
  6. Szulthan, ugyan nem nekem címezted a hozzászólásod, de ha megengeded, én is reagálnék rá. :)

    Én úgy látom, hogy az "istent kereső" emberek nagyon szeretnének valamilyen biztos pontot az életükben, ezért fordulnak sokan a vallások felé - akár a keresztény vallás felé - és elfogadják igaznak azt, amit mondanak nekik. Én magam azt vallom, hogy Istent mindenkinek meg kell(ene) tapasztalnia, észrevenni, hogy nem kell ahhoz vallás, hogy találkozhassunk vele a mindennapi életünkben, érezzük a szeretetét és tanulhassunk általa.

    A keresztény Bibliát (sőt az összes szervezett vallás "szent írását") én (is) jócskán fenntartásokkal kezelem, ugyanis törekszem mindig a lelkiismeretemre hallgatni (számomra ez az egyetlen egy "biztonságos szűrő", ami segít nyugodt szívvel véleményt formálni, bármiről is legyen szó).

    VálaszTörlés
  7. @TT!

    Mielőtt még elcsöppennétek!
    "...Nem is értem pl. az ilyen Gonda félék vergődését, nem lát a szemétől? Kiknek magyaráz? ..."
    Azt írtad, ismered. Mivel foglalkozott Gonda az utóbbi években? Mit is köszönhetünk Neki?

    VálaszTörlés
  8. Lélekgyógyász, az EMBERI lélek alapvető vágya (akár tudunk,róla akár nem) a spiritualitás, a transzcendencia, a magasabb igazság megismerése. Mivel a Biblián kívül se ismereteik, se tapasztalataik nincsenek, sajnos sokan kritikátlanul, örömmel elfogadnak bármit amit e témában nyújtanak nekik (lásd Hitgyüli , Jehova tanúi). Szerintem amelyik "vallás" nem a SZERETETET, és a CSALÁDOT tekinti az abszolút kiindulópontnak, téves úton jár. A lelkiismeret egy valóban megbízható, és biztonságos szűrő, de ugye csak annál, akinek van...
    Szulthan

    VálaszTörlés
  9. Misi tudatosan, vagy véletlenül tévedtél ide a Gonda témával?
    Szulthan

    VálaszTörlés
  10. @Szulthan!

    Csak visszaemlékeztem TT egy akkori fikázó bejegyzésére.
    Nem szóltam akkor, csak tudod az embert bosszantja, hogy ezek az "értelmes" kommentelők néha ellentmondásba keverednek saját bejegyzéseikben is.
    Gonda Lászlónak köszönhetjük, hogy Vári ellen vallott az a fiatal rendőr. Laci, mivel saját ügyei is voltak, elkezdte járni a 2006-2007-es tárgyalásokat és összeszedni a infókat. Kik irányították a véres veréseket? Emlékszem azt mondta Nekem, hogy a Jóisten elképzelhetetlenül sokat segít Neki. Ez igencsak meghatott. Nem a bosszúvány hajtotta, hanem az igazság kiderítése. Tudod, Ő már nyugdíjas és ráér erre.
    Valakinek ezt is meg kell tennie.

    VálaszTörlés
  11. Misi másokban mindig könnyű megtalálni a szálkát :) Bő 2-3 évvel ezelőtt én is másképp gondolkodtam a világról, mégis képes voltam megváltozni. Akkor most ez is ellentmondás lenne? Világ tele van paradox dolgokkal, ha megfigyeled, találkoztam már jómagam is néhánnyal.
    Amúgy TT akkori hozzászólásának volt igazságtartalma, mert tényleg kb. a falnak beszélt. Az más kérdés, hogy szebben is megfogalmazhatta volna. Senki se hibátlan tudtommal.

    VálaszTörlés
  12. Misi, Gondáék értelmetlen szenvedését nem értettem, ott Pilátusék előtt.

    Lélekgyógyász, az EMBERI lélek alapvető vágya (akár tudunk,róla akár nem) felismerni a Teremtőjét, és visszatalálni hozzá.
    Mint a Napból kitörő szikra, mely megtesz egy kört, majd visszatér a forrásba.
    Isten és Ember, olyan mint az óceán és hullám, énekes és hangja, Nap és napsugár. Nem egy, de nem is kettő. :)

    TT

    VálaszTörlés
  13. Szia TT!

    Ha valamit nem értesz, akkor, hogyan tudod minősíteni?
    Gondáék sok mindenhez hozzájárultak azzal, hogy nagyon sokáig kitartottak. Egyébként példamutató közösséggé váltak, amiben Lacinak is nagy szerepe volt. Ezek az emberek a mai napig kijárnak, segítik, támogatják egymást. Társadalmi helyzetük az egyetemi tanártól a cigány munkásemberig nagyon széles skálát ölel fel. Sokat vitatkoznak is. Rengeteg fontos információ felolvasásra és megvitatásra került az évek alatt. Érdemes néha kimenni közéjük. Én is sokáig kijártam, de aztán másként alakult a munkabeosztásom és ma már ritkán megyek.
    De mindig szeretettel fogadnak. Jóleső érzés.

    VálaszTörlés
  14. Ezt én értem Misi, nem is velük van bajom, hanem azzal a helyzettel, ami ott történt. Sajnálatra és szánalomra méltóan, szinte könyörögve beszéltek az ezen jót mosolygó alkotmányozó vezérekhez. Az emberben inkább szánalmat és dühöt váltott ki az az egész jelenet, sem mint azt az érzést hogy valamit elértek ott.
    Nem vitatom a tetteiket, Bene Gáborét pláne nem, de ott a falnak beszéltek, Gonda ráadásul eléggé csapongva. (Ezért is vágott grimaszokat Papp Lajos a háttérben, mert ő is érezte, hogy NEM ERRŐL kellen beszélni.)

    Mind a három kiváló és szeretetteljes ember, de ott és akkor látszólag semmire nem mentek ezzel sajnos... Vagy mégis? Majd kiderül... Lassan, de biztosan őröl az a bizonyos malom.

    TT

    VálaszTörlés
  15. @TT!

    Nézd biztos, hogy a Kossuth téri eseményeknek nagy ébresztő hatása volt, mivel erről az egész ország tudomást szerzett. Idővel persze voltak tüntetési túlkapások is Budapesten, amit nem lehet teljesen a provokátorok nyakába varrni. 2007.03.15-én (Oktogon) a saját szememmel láttam a provik nagy részét a korlát mögé visszasompolyogni, mivel a tüntetők kiszúrták őket.
    Ne feledkezzünk el a különböző városokban szintén kitartó csoportokról sem.
    Azt hiszem ez is jelentősen formálta pl. a Jobbik szavazó táborát is.
    A harmadik, amit már írtam, hogy egy jelentős közösség alakult ki. Nagyon jó köztük lenni. Sok elmagányosodott ember talált ott barátokra!
    Ez a kis csapat adja egyébként a budapesti, mozdítható tüntetők zömét.
    A Kossuth tériek és vezetőik az első perctől kezdve tudták, hogy vannak köztük, akik nem oda valók. Laci azt mondta egyszer nekem, hogy arra kellett pár hónap, hogy az egyes emberekről kiderüljön, hogy provik-e, avagy csak önjelölt "nemzetmentők".
    Negyedikként említhetem az egyéni emberi változásokat. Nem egy ilyen eset történt.
    Lélekcserélő idők... Az valóban forradalom volt, nem úgy, mint a mostani...
    Nem tudom lesz-e még ilyen ebben az országban.

    VálaszTörlés
  16. @TT!

    A videókhoz. Azért hívták meg ezeket az embereket, hogy az új alkotmány tervezetről mondjanak véleményt. Én nem kedvelem sem Papp Lajost, sem Bene Gábort, de igen jó és fontos gondolatokat mondtak ki, mondtak el. Vállalták!
    Gonda Lászlót személyesen is ismerem és szeretem. Ő volt az egyetlen aki kimondta azt, ami a legfontosabb.
    Magyarországnak van egy hatályos történelmi alkotmánya. Azt kell alkalmazni!
    Szerintem mindhárman kiálltak az igazság mellett és elmondták a legfontosabbakat a kérdésben. ennyit tehettek, de azt maradéktalanul megtették.
    Smith ügynök meg minősítette saját magát!

    Ez a világ befordult a célegyenesbe. Az utolsó 100 méteren vagyunk. Most már válogatják az angyalok az ocsút és a búzát! Elindult a végjáték.

    VálaszTörlés
  17. Látod mennyivel jobb mindenkinek Misi, ha a tüskéid helyett a talárodat veszed elő? :)

    Attól tartok azonban, hogy - mint azt az elmúlt néhány évszázad ékeseken bizonyítja - a forradalmakat sosem az azokban résztvevők szervezték, és sajnos nem is az ő érdekükben történtek. Az ilyen ügyek mögött mindit ott bábáskodtak a háttérben meghúzodva olyan erők, melyeknek aktuális érdekük a káosz előidézése volt. Valaminek a szétbomlasztása, helyébe más ültetése. A teljesség igénye nélkül erről szólt az:
    - angol-ipari forradalom
    - francia forradalom
    - bolsevik forradalom
    - 1848-49 forradalom és szabadságharc Európa szerte
    - őszirózsás forradalom
    - 1956
    - 2006
    És még lehetne sorolni a felsorolást.
    Az elitnek alapvető érdeke időnként fellázítani az embereket, fellazítani az addigi kötöttségeket, majd miután már minden "laza" akkor diktaturikusan leverni a dolgot. Évezredes recept ez már hölgyeim és uraim.
    Ne legyenek kétségeink, hogy 2006 nem ilyen volt, ez még PI nélkül is tudvalevő.

    Ettől függetlenül minden ilyen forradalomban megnyílvánultak hősök. Ekkor derülnek ki az igazi barátságok, s furcsa módon ezek a forradalmak (is) viszik előre az emberiséget, még ha nem is a barikádokon harcolók érdekében robbantották ki őket...

    TT

    VálaszTörlés