2011. április 30., szombat

GPS-navigátorokról gyűjtött adatok alapján állította fel traffipaxait a rendőrség. Természetesen nem Magyarországon...

A rendőröket sokszor éri a vád, hogy jellemzően nem ott állítják fel a leggyakrabban sebességmérő csapdáikat, ahol azt a baleseti statisztikák indokolnák, hanem ott, ahol a legegyszerűbben lehet a legtöbb gyorshajtót elcsípni - függetlenül utóbbi veszélyességétől a közlekedésre. Nos, a holland rendőrség maximálisan ráerősített erre a sztereotípiára, amihez ráadásul a csúcstechnológiát és maguk az érintett vezetők segítségét vették igénybe.


A rend "fapapucsos" őrei ugyanis nemes egyszerűséggel megvásárolták az egyik legnépszerűbb navigációs eszközöket gyártó cégtől, a TomTom-tól azt az adatbázist, amelyben utóbbi GPS-alapú navigációs berendezései által szolgáltatott adatokat gyűjtötte arról, hogy a felhasználók hol mennyire gyorsan hajtanak. Ez utóbbit a rendszer elméletileg az optimális útvonal kiszámítása során használja fel - nyilvánvalóan annak megállapításához, hogy hol alakulnak ki dugók, illetve melyik úton lehet a leggyorsabban a cél felé haladni -, de az információkat átlagolt formában hosszabb távon is megőrzi, amit bárki megvásárolhart a cégtől.

Bár a TomTom szerint az adatok nem követhetők vissza az egyes készülékhasználókhoz - így azok utólagos, gyakorlatilag a GPS által hitelesített megbírságolását nem teszik lehetővé -, arra azonban tökéletesen alkalmasak voltak, hogy a rendőrök pontosan megállapíthassák: mely területeken is lépik túl leggyakrabban az emberek a sebességhatárokat, és hova érdemes a sebességmérő csapdákat telepíteni a büntetésekből származó bevételek maximalizálása érdekében.
A sztori természetesen pillanatok alatt nagy vihart kavart a felhasználók körében, akik közül sokan a TomTom bojkottját helyezték kilátásba az ügy kapcsán. A cég holland kirendeltsége erre sietve közleményt adott ki, amelyben a TomTom elnöke megígérte, hogy a jövőben megpróbálják majd adatbázisuk ilyen jellegű felhasználásának elejét venni.

 Az eset pikantériája egyébként, hogy a TomTom maga is kínál olyan ún. plusz rétegeket térképeihez, amelyek a rendőrség által üzembeállított sebességmérő berendezések helyzetét is jelzik azokon - ez utóbbi azonban értelemszerűen csak a fix telepítésű állomások esetében segít, és az eseti jelleggel felállított hordozható készülékkel végzett bemérések elkerülésében semmit sem segít.

szerző: Sting    forrás: PC fórum >>>

1 megjegyzés:

  1. Ez még semmi, Velorex. Nemrég kiderült, hogy az US államokban a kormányok nem vásárolják meg a radarokat, hanem osztoszkodnak a gyártóval a kütyük által beszedett bírságokon. 60% a helybeli kormánynak, 40% a radar gyártójának. Ez még nem is lenne túlságosan botrányos a profit-centrikus nyugati világban, de kiderült az is, hogy a radarok szándékosan hamisan vannak beállítva, hogy minél több bírság legyen. Szóval ezek a radarok gyakorlatilag olyanok, mint a játékmaffiák által üzemeltetett nyereménygépek. Persze, ez az USA-ban történik, nálunk egészen biztosan totál rendesen vannak beállítva a radarok, csak úgy mint a nyereménygépek is, hiszen ez itt a "kulturált és űberdemokrati-kuss Ájrópa és nem a vadnyugat nemde?
    hehe..

    mm

    VálaszTörlés