2011. szeptember 11., vasárnap

JÖN A KÍNAI "MI AUTÓNK"?

Érdekes ez a hír, a Magyar Nemzetőrség honlapjáról :

"Ma Esztergomban jártamban-keltemben a következőre lettem figyelmes!

Ázsiai fiatalok térképpel,papírral,ceruzával,és egy-két fehérbőrű vezetővel, járókelőket állítottak meg,és a térkép alapján kérdezgették őket a maguk esetlen beszédjükkel.Odamentem az egyik csoporthoz,és megkérdeztem illedelmesen,hogy mit csinálnak?Talán valami játék,vagy csak eltévedtek? A magyarul "jól "beszélő kisérők zavartságukban elmondták,hogy kínai családok költöznek a városba,és az általuk kisért fiatalok tanulnak tájékozódni,tanulják a nyelvet,és ismerkednek a város üzleteivel,az ország kultúrájával.

Kérdésemre,hogy mégis mennyien érkeznek,és mikor,a kisérő szintén zavartan azt válaszolta,hogy kis létszámban,de folyamatosan érkeznek családok,mert a kínai politikai légkör nem kedvez az üzletből megélni akaróknak!

Feltételezem,hogy a kis létszámot a kínai létszámhoz viszonyította,és akár még arra is gondolhatok,hogy Orbán a kínaiakkal,valamiféle titkos paktumot is aláírt,mondjuk egy beszivárgó vérfrissítésre!"


Egy kínai Suzuki, az "Alto".
Azért érdekes a hír, mert Esztergomban van a Suzuki gyár és a japán autógyártó szövetségben ("joint-venture") áll Chang`an, az egyik legnagyobb kínai autógyártóval. Együtt létrehozták 1993-ban a Chong`qing Chang˙an Suzuki Automobile Co. csoportot, amely Suzuki licensz alapon gyárt olcsó kategóriás személygépkocsikat és furgonokat. Tavaly 180 ezer Chang`an Suzuki autó lett gyártva Kínában. Nagyon elképzelhető tehát, hogy az esztergomi Suzuki gyár hamarosan kap egy kínai-japán ikertesót hogy aztán egész Európát elárasztja páratlanul olcsó járgányokkal. Nekünk magyaroknak ez több ezer munkahelyet fog jelenteni, de az eddig olcsónak számított olasz és spanyol autógyártók valószínűleg ugyanennyit fognak megszüntetni, vagyis összeségében tovább leépül gazdaságilag Dél-Európa a magyar kapun át megjelenő kínai gyártók nyomában. Összefoglalva, tovább sem lesz magyar gazdaság miközben tovább leépül az európai gazdaság. Lassan de biztosan bebizonyosodik, hogy mostantól a globalizáció már azokat a világrészeket fogja gyarmatosítani, ahonnan valaha indult: Amerika és Európa. Hogy mi lesz ennek a vége? Ezt talán csak Kína tudja.

15 megjegyzés:

  1. Ha már mondod, Kraft, ez a kínai autogyártó megvette nemrég a Swift licenszt. Abban tévedsz, hogy senki sem akar ilyenekbe ülni. Nyugat-európában nem tombol annyira a sznobság mint nálunk. Ott sokan elsősorban a járgány árát nézik, nem azt hogy "ciki" vagy ilyesmi. Hogy nálunk nem fog kelleni a kínai swift? Na és akkor mi van? Nem a magyar piac érdekli Kínát, hanem a nyugat-európai piac. Egyébként mostantól már nem fog Mon sem tombolni a "hitelből vegyél új autót minden reggel" mert javában megszűnik a hitelezés, vagyis a magyaroknak is muszály lesz "ciki" kis autóba rakni a seggüget ha nem akarnak buszozni. Változnak az idők, Kraft, hamarosan vége nálunk a nagy rongyrázásnak és ez bizony nem is olyan rossz dolog.

    mm

    VálaszTörlés
  2. Pontosítok: nem a magyar piac érdekli Kínát, hanem az olcsó de jól képezhető magyar munkaerő az EU piac közepén. Valóban a magyar piac úgy össze fog zsugorodni mint a tyúkszar a tűző napon, ha már csak 3 hónapig jár a munkanélküli segély és aztán jöhet a magyar minimálbéres meló és persze nincs többé "svájci frank alapú" hitel sem.

    mm

    VálaszTörlés
  3. Hmmm, én akárhányszor Bécsben jártam, akkor ott a parkolók tele voltak BMW Z3-assal, és egyéb nem ciki autókkal. Ott nem sznobságból vesznek ilyen autót, egyszerűen megtehetik a keresetük miatt.

    Ettől függetlenül biztosan lesz olyan réteg, aki vevő lesz a kínai kocsikra. A nyugati autóiparnak ez se lesz éppenséggel kellemes dolog.

    VálaszTörlés
  4. Nagyrészt igazad van Mózes, de ami a sznobságot illeti, nos ha autókázol egy kicsit pl. Németországba, csak ámulsz és bámulsz, hogy milyen autócsodákba ülnek. A németek autói átlagban 100 lóerő felett vannak, kinek fog kelleni ez a 36 LE-s "pöcsköszörű"?

    Magyarországon jelenleg inkább a kintről (nyugatról) behozott autók eladása kezd megugrani, az újautó eladás meredeken visszaesett, még a "miautónk" is küszködik. Ez elsősorban az olcsó 0%-os befizetéssel elhozható svájci frankos hiteles autók megszűnésének köszönhető.

    A piac természetesen kell Kínának. Kína többek közt azt is fejébe vette, hogy 20-30 éven belül az egész földön 80-90%-ban kínai autók fognak futni, eltolva az irányt a benzinmotorosról az elektromos felé.

    Csak mire Kína ide ér a Suzuki 'gagyi de occó' típussal, hol lesz már európa?

    Orbán atyánk megaszonta, hogy az új világrendben az állja meg helyét, aki visszafizeti az államadósságot.

    A barom saját maga nyilatkozta nemrég, hogy nem lehet visszafizetni, de mégis le akarja vinni 50%-ra. Abba a magyar úgyis beledöglik és nem gagyi suzukira, de rollerre se fog jutni.

    Szóval jöhet Kína nyugodtan. Nekünk már nem oszt nem szoroz.

    Kraft

    VálaszTörlés
  5. Kraft, Moonlight. 30 évet éltem nyugat-európában, úgy hogy csak sajnálhatom amikor látom hogy sok magyar még úgy képzeli nyugat-európát, hogy ott kolbászból van a kerítés. A magyar bérekhez képest sokkal magasabb a nyugat-európai melós életszínvonala, de szó sincs arról hogy bmw-vel fulikázzon, mint ahogy lehet gyakran látni a magyar lakótelepeken. A német autópályákon sok a luxus autó, mint minden nyugat-európai autópályán, mert nem az átlag nyugat-európai emberek szoktak rohangálni au autópályákon a nagy téli és nyári munkaszüneteken kívül. Amikor egy svájci vagy egy francia vagy akár egy német először jön Magyarországra, mindig meglepődik hogy mennyi drága autó hemzseg az utcákon. Rongyrázó nemzet vagyunk, ideális prédák az uzsorások számára és emiatt mostantól sokan másnaposan fognak felébredni a valóságra. A magyar embert könnyen be lehet csapni, eddig azzal csapták be hogy sebaj ha szar a magyar fizetés hiszen "normális" hitelből élni most pedig olyasmivel fogják becsapni hogy akkor is "normális" éhbérért dolgozni ha már nem lehet tovább hitelből élni vagy "normális" éveket várni egy műtétért vagy "normális" olyan jövőt álmodni a gyerekeknek amiben azok pincérek és szobalányok lesznek külföldön.

    mm

    VálaszTörlés
  6. Amúgy Kraft neked már tudnod kellene, hogy Németországban az alap melós fizetéssel nem igen lehet béemwézgetni, hiszen volt alkalmad kiszámolni nemrég, hogy mennyi az amennyi ha kimész melósnak. A különbség Magyarországgal az, hogy a német melós álmodik a bmw-ről de nem olyan hülye hogy felvegyen rá hitelt. Emellett Magyarországon különös nagy arányban vannak azok, akik munka nélkül keresnek sok pénzt: korrupt politikusok és a hozzájuk tartozó ál-vállalkozók akik csak felveszik a lét (állami és önkormányzati megrendelések) és átadják a melót al-vállalkozóknak (akiket gyakran ki sem fizetnek), ilyen-olyan stricik, drogdealerek és egyéb tetovált "vállalkozók" meg azok akik olcsón jutottak értékes ingatlanokhoz, földekhez, tönkretett gyárak vagy akár a szétbombázott magyar hadsereg felszereléseihez (gyakran politikai kapcsolatok révén) a kilencvenes években amiket aztán vagyonokért adtak tovább. Magyarország most minden csak nem egy "normális" társadalom. mondjuk inkább egy fajta nagy diliház.

    mm

    VálaszTörlés
  7. Nem is kell mindig "idegen érdekek" hogy magyar magyart belezzen, Kata, jók vagyunk mi ebben a műfajban is. Vajon mit és kik kereshettek e szerencsétlen lakásán, ami miatt feltehetően halálra is kínozták? Mindenesetre ma már Magyarországon szart sem ér az ember élete vagyis annyit ér, amennyi nulla van a bankszámláján. Amikor visszajöttem Magyarországra a kilencvenes évek elején, egy gyilkosság valahol az országban nagy ügy volt és szinte mindig fel is volt derítve. Ma már szinte mindennapos a gyilkolázás és nem is törődik vele a media, főleg ha a gyilkosokról "nem illik" beszélni. Miféle gyilkosokról nem illik beszélni ma Magyarországon? A nemzeti vagy nemzetközi titkos szolgálatokról természetesen, mint bárhol a világon, de a szervezett bűnözésről sem és persze a pozitívdiszkriminált népről sem. Mondtam már hogy az országból egy nagy diliház lett?

    mm

    VálaszTörlés
  8. Tudod Mózes sok blogon felmerült már a kérdés, jogosan, hogy igazából mit engedhet meg magának a magyar, és mit nem? Túlköltekeztük-e magunkat, vagy sem?

    Ezek a kérdések nem csak az autókra értendők, hanem általánosságban.

    Ha a jelen magyar gazdaság állapotát tekintjük, akkor én is azt kell mondjam, hogy a magyar jóval lehetőségei felett él, vagy legalább is próbál, mert aztán a fagyi (bank) visszanyal.

    Sőt egyesek azon az állásponton vannak, hogy a magyar államadósság azért van, mert a magyarok tömegesen autóba ültek. Miért növeli ez az államadósságot? Mert se autónk nincs, se belevaló benzinünk, ergo mindent importálnunk kell. A "miautónk" sem a miénk, legalább is akkor már nem, mikor profit keletkezik a suzuki gyártásból.

    Ezek tények és nehéz vitatkozni velük, de mindenki tudja, hogy a dolog ennél jóval összetettebb. Nem fér bele egy kommentbe.

    Igen rongyrázó nemzet lettünk, tökéletesen egyetértek. Valahol most kezdik felfogni az emberek, hogy ez itt nem Németország, ettől függetlenül a németet a magyarhoz hasonlítani ebben a tekintetben nem szerencsés dolog történelmi okok miatt, és fejlődésbeli különbségek miatt sem. Azért ott a szocializmus kimaradt. 40 év az 40 év.

    Csak egy példa: mikor beszélgettem német ismerősömmel és mondtam, hogy a helyre, ahol élek mikor vezették be az áramot, és a telefont, nem akarta elhinni. Ez ugyanis az áram esetében 60-as évek közepe-vége volt, a telefont pedig 91-ben. Náluk Németországban abban a csöpp városban 1908-ban kiépítésre került az áramszolgáltatás.

    Mózes túl hosszúra tudnám engedni ezt a kommentet, de nem akarom. A magyar nem ilyen volt, ilyenné lett. És én nem is azért haragszom a magyarra, mert tovább nyújtózkodott a takarójánál, hanem azért mert nem hajlandó még mindig csipkerózsika álomból felkelni.

    Kíváncsi lennék rá, ha Németország területének vették volna el 2/3 részét, ha nekik is meg kellett volna élni 40 év szocializmust, és ugyanolyan kollaboráns kormányokat aggattak volna a nyakukba, mint nekünk, és ugyanolyan korrupt módon szétlopták volna országukat, mint a miénket, ha ugyanazok a paktumok megszülettek volna ellenük, akkor hány német ülne most BMW-ban?
    De itt írhattam volna Franciaországot is. Tök mindegy.

    Kraft

    VálaszTörlés
  9. Nem egészen, Kraft. A germán típusú ember sosem úgy "működött", mint a magyar ember. A kulcs szó: önfegyelem. A frankok is eléggé rongyrázók a mediterrán vidékeken és az olaszok is persze, de a magyar ember különös: a magyar ember gyengepontja az érzelmekkel átitatott egó, ami által gyakran összetéveszti azt amit szeretne azzal, ami van vagy lehet. S ami által könnyű prédává válik azoknak, akik ezt ki tudják használni. Így volt ez a kommunizmus előtt és utána is így van.

    mm

    VálaszTörlés
  10. Most én is azt mondom, hogy nem egészen. Szerintem meg a magyar ember gyenge pontja a birkatürelme, és a kihasználhatósága, konfliktuskerülése.

    Nincs még egy olyan nemzet itt Európában 90 óta, amit annyira megaláz(ott) a mindenkori kormányuk, mint a magyart.

    Kraft

    VálaszTörlés
  11. Erről a bírkatürelemről írtam régebben egy cikket. Szerintem a birkatürelem nem egyenlő a kinyírásunkkal. Sőt, a birkatürelem a hosszú élet titka. Hány izgága nép volt már a történelemben, melyeknek a nevükre sem emlékszünk??
    Mi magyarok 500 évnyi folyamatos rablóhadjárat után még mindig itt vagyunk! Ezt kéretik nem elfelejteni. Megfogyva bár, de törve nem - és ez is komoly ám!

    TT

    VálaszTörlés
  12. Kraft. Amit "birkatürelemnek" nevezel szintén az egoból fakad: a magyar ember individualista, azaz nem könnyen áldozza fel magát a többiekért és ezért inkább kerüli a balhét. Azonban ez az érzelmekkel töltött ego nem csak hátrány hanem erősség is: ettől olyan kreatív a magyar vagy "értelmes", ha úgy tetszik. TT, nem a birkatürelmének köszönheti a túlélést a magyar, hanem annak a nyelvnek amit ő egyedül beszél (és gondol) a világon. Ugyanis, a nemzetek általában nem fizikálisan szokták megsemmisülni, hanem szellemileg, a magyar szellemet pedig védi a magyar nyelv páncélja.

    mm

    VálaszTörlés
  13. http://merites.hu/2011/08/vilagforradalom-a-valodi-demokraciaert/

    G

    VálaszTörlés
  14. Lesz mindenféle, mint a búcsúban, TT. Lesz Mercedes utánzat, Skoda utánzat és valszeg még hatlovas hintó utánzat is :)

    mm

    VálaszTörlés